Unga mammor

Som ni redan vet tar jag starkt avstånd till att bli mamma i ung ålder. Det handlar absolut INTE om att jag tror att man inte klarar av det. Tvärtom klarar sig nog yngre bättre med ett barn eftersom det är så jobbigt. Jämför det lite med hur en 18 och en 30 åring orkar prestera på ett gym/nattklubb/strand eller nått.

Anyways, idag fick jag det bekräftat från 2 håll det jag hela tiden tjatar om. Ett barn förstör ditt förhållande!!! Så är det bara. Självklart är det många som håller ihop men eftersom barnet tar upp all tid finns det inget kvar för varandra... Det är hemskt. Fatta att du älskar din man mer än allt annat tills barnet är fött, då ligger fokuset där. ALL energi går åt till att tilfredstäla ungens behov. Noll pengar, Noll energi, noll vilja, noll sexighet, noll tid för sig själv, noll vinkvällar, noll spontanitet!!!

Både ungmamma15 (bloggerskan jag följt i över 1 år) och min (vår) polare har råkat ut för det, och nu sitter de där. ENSAMSTÅENDE TONÅRINGAR!!! Helt sjukt.

Vi barnfria (ännu) kan om vi vill sra iväg på en semester, festa så man stupar och shoppa upp en hel lön. Inte för att detta är saker jag förespråkar i längden men HALLÅ! Njuuuuuuuuuut medans det varar!

image414


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0