Gråhårig bitter bibliotikarie!

Idag har jag varit på stadsbilblioteket och lånat böcker :D Hahah jag var som ett jävla stolpskott där inne fattade fan ingenting.
Har bara varit på stadsbiblioteket en gång och på ett "vanligt" bibliotek var det minst 3 år sen jag senast var på.
Att vara knäpp tyst är jag skit dålig på, det vet mitt SB gäng jag pratar hela tiden.

En bibllioteks=pluggis hörna är ingen plats för mig. Klick klick lät det när jag trippa igenom  bland hyllorna. Fattar inte någonting av upplägget av böcker...

Jag frågade efter några böcker hos resepsionissen -En bitter kärring (de bittraste jag sett, grå gammal och otrevlig) Jag svär på att hon håller igen värsta vredes utbrottet på alla jävla nördar som frågar efter böcker... hon sitter där tyst och väntar på att serva någon när hon igentligen vill ställa sig upp och skrika:

- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa! fy fann vad jag är less på att hålla käften. Jag HATAr de här jävla jobbet, jag HATAR STUDENTER.. och mest av allt hatar jag BÖCKER!

image393

Hon springer fram till nämsta hylla och river ner varenda jävla bok och rycker sig i håret...
Sen vacknar hon upp ur sitt drömmande när ytterligare en liten jävla KTH nisse ska ha en bok om atom klyvning... pekar mot sal 3 och ger honom ett skeft leende!

HITTA BÖCKERNA!
Nästa problem efter bitter kärringen som typ förstörde hela min dag med sin dåliga attetyd  var att lokalisera mig bland hyllorna. Jag frågade en gubbe vad det var för typ av böcker jag sökte och han sa att jag skulle kolla på hyllorna där borta och pekade. Ska finnas på Doe eller Dog.... Va???? va fan menar han... är det författaren vad står Doe eller Dog för ?? orkade inte vänta på svar men hittade lite vad jag sökte.. men förstod aldrig det där med Dog?????!

LÅNA BÖXCKERNA!
Ska man låna böcker går man inte längre fram till kassan och dom "skannar" av strek koden till datorn , ne nu är allt annu mera teckniskt. Man Sätter in sitt kort i jävla atomat sen lägger man bok för bok på en "skanner" som läser av vad det är för bok. Hjälp... jag måste gå dit offtare och träna på att organisera mig bland hyllorna

Kommentarer
Postat av: Shårre

sushi.. pucko.. !! hahah..

2008-02-05 @ 18:12:47
URL: http://sb7000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0