Första inlägget

HEJ ALLA LÄSARE!

Jag har ett tillkännagivande.... jag har förvandlats till en nörd!!
Jag levt i mina idrottsböcker i veckor nu... b-uppsats hit, examinationer dit..  Samtidigt som jag klarat playstation 2 spelet Ratchet and Clank.. LYCKA

Nu till något mer normalt.. Ikväll ska jag träffa min Frekk, det var hela dagar sen!! Soap bar så eventuellt på schemat. Kan bli riktigt bra att avnördifiera mig lite.

Hoppas ni njuter av en okänd kvinnans skrivande..!

Jag tänkte göra en kort presentation av livet som studerande:
Du vaknar, inser.. HELVETE föreläsningen börjar snart.. Kastar dig upp ur sängen, ner till tuben.. SVETT.. Trängs tillsammans med alla vidriga människor, finally.. Rådmansgatan och tåget är nästan tomt.. Tar några sista djupa andetag innan ruschen till salen är pågång. Sedan sitter du där, alldeles slut efter morgonen, inte ens en jävla kaffe har du fått i dig.. PAUS, alla studenter tänker just på den där morgon kaffen de aldrig fick.. De allra fattigaste studenterna har med sig en termos de hivar upp ur sin överdimonsinella ryggsäck.. Vi andra går till den onödigt dyra kaffeterian.. Trevligt, nu orkar man ju igenom de två sista timmarna också! Äntligen, föreläsningen är slut och man är du så makalöst kissnödig efter den enorma kaffen och vattenflaskan du hade surplat i dig.. köööö... Det finns aldrig tillräckligt mycket toaletter när man behöver en.. Och det är ett problem oavsett var man är..
Jag läser på ett ganska fint universitet, så det är åtminstonde nytt och fräsht!
Om ni undrar varför jag inte kan stava ibland, så ere bara så! Jag ska jobba med idrott och friskvård, så jag behöver inte den kunskapen.. HA
Iallafall, efter föreläsningen står du där, klyven... Vad i fan var FENOMENOLOGI sa hon? Och nu... Orkar du plugga? Ska du åka hem? Är det en till lektion idag?
Vad du en bestämmer dig för så är du fast.. 345 uppsatser ska in nästa vecka ungefär.. Men man orkar inte göra någonting alls.. så vi skiter i det idag igen och spar dem till söndagkväll.. Härligt med lite tempo.. Alla kan koppla av när de kommer hem från en hård dag på jobbet, jag går hem och har ångest över allt jag borde gjort, men inte gör..

Alla får lön, alla är rika och lyckliga... Jag är student.. Och ingen student som helst, jag har ett yrke som kommer generera 0 cash.. Så jag kan inte ens säga In your face om två år när jag är färdig exad.. Tror till och med en McDonalds arbetare kan få min kommande lön..  Iallafall, jag har ju mina ICA pengar och mitt bidrag, kan ju faktiskt gå till H&M och hitta något.. woho..!

Jag går runt VARJE dag nästan i min träningsoverall, mina gympaskor och en bag slängd över axeln.. Jag har tappat allt vad utseende heter, tyvärr! Vi är slashasar allihopa, allihopa.. jag meeee och du meeee!!!

Så alla ni som funderar på att plugga.. här har ni en munter text till förfogande!! Ett stort plus är alla underbara människor du pluggar med.. They are lovely!! Iallafall mina...

Hej svej lingon pastej!

image157


Kommentarer
Postat av: frekka

haha I looove töntisar :D

2007-12-01 @ 12:28:33
URL: http://sb7000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0